Angry Birds Skin Pack Untuk Windows 7

Assalamualaikum...

Angry Birds... pasti anda pernah mendengar nama itu kan??? Emm... trend Angry Birds ini amat popular pada masa sekarang, dimana - mana saja, pasti kita akan menjumpai simbol - simbol atau ikon yang berkait dengannya. Hal ini menjadi kegilaan ramai sehingga membentuk satu fenomena. Fenomena ini telah menular dalam kalangan anak muda remaja dan juga kanak - kanak. Akibatnya, ia akan menyebabkan obses pada perkara tersebut. Ini akan mempengaruhi semua perkara terutamanya barang - barangan harian seperti beg, gelas, jam, selipar, baju dan banyak lagi. Bagi fenomena Angry Birds ini, telah wujud pelbagai barangan yang bertemakannya. Bermula dari baju,seterusnya selipar, mug , selipar,cadar tilam, kertas dinding, casing telefon bimbit, patung - patung, key - chain dan banyak lagi. Fenomena ini juga turut melanda alam maya dan elektronik. Telah wujud banyak benda yang bertemakan Angry Birds ini di alam maya. Antaranya, wallpaper untuk komputer dan telefon, theme telefon bimbit, game , cursor , gadget, widget dan turut tidak ketinggalan adalah templat untuk blogger ini sendiri. Kembali kepada tajuk utama entri ini, sebenarnya hari ini saya ingin berkongsi kepada anda Installer untuk Angry Birds Skin Pack for Windows 7 . Installer ini terdapat dalam 2 versi iaitu, untuk 32 bit dan 64 bit. Anda boleh memilih yang mana mengikut kesesuaian pada komputer anda. Dibawah adalah pautan untuk memuat turun Installer ini. Fail untuk installer ini adalah dalam bentuk zip file. Anda memerlukan WinZip atau WinRar untuk extract fail tersebut ke bentuk folder biasa. Jika tiada, muat turun juga Winzip atau Winrar tersebut pada pautan di bawah.




Inilah perkongsian dari Asyraff. Kepada peminat Angry Birds di luar sana, bolehlah mencuba skin pack ini. Asyraff dah mencuba dan hasilnya memuaskan. 

Seterusnya, Asyraff nak kongsikan cara nak extract file installer ni dan cara install skin pack ni. Firstly, double - click pada fail yang telah dimuat turun tadi. Selepas anda klik, akan muncul antarmuka perisian WinZip atau WinRar anda.


setelah muncul antarmuka ini, klik pada extract to seperti yang ditunjukkan oleh anak panah di atas. Seterusnya, akan muncul pula extracting path and option untuk extract fail tersebut.


Pada antarmuka extracting path and option tersebut, anda perlu klik pada display files in explorer untuk mendapatkan kandungan folder yang di extract tadi dan klik ok. Setelah selesai proses extract tersebut, fail tersebut akan menjadi seperti di bawah :


Inilah fail yang telah anda extract tadi, sesudah itu, double - click pada fail tersebut untuk memulakan installation


Seterusnya, klik next, dan akan muncul licensed greement untuk installer ni,


Klik pada I accept the terms of licensed Agreement...


Setelah anda klik agree pada licensed agreement, klik next ,


Seterusnya, akan muncul satu gadjet tambahan iaitu toolbar untuk facebook & Messenger bagi kegunaan google chrome. Ini terpulang kepada anda untuk install sekali bersama skin pack ni atau tidak. Jika mahu install sekali, klik pada 2 kotak yang terdapat pada antarmuka tersebut dan kemudian klik next intuk meneruskan installation.


Seterusnya akan keluar antarmuka terakhir sebelum proses installation bermula. Untuk memulakannya klik install dan proses installation pun bermula.





Proses installation pun berjalan. Tunggu sehingga installation selesai. Setelah selesai,klik pada next untuk menamatkan installation.


Installation pun selesai. Klik reboot now untuk restrat komputer anda serta merta atau klik I want to manually reboot later untuk restart komputer anda secara manual. Hasil installation hanya akan dapat dilihat setelah anda restart komputer anda. Dan inilah hasilnya...


Saya telah mencuba, dan hasilnya memang memuaskan. Angry Birds Skin Pack ini memberi wajah yang ceria kepada komputer saya. Anda ingin menyaksikannya sendiri? Cubalah...Sekian perkongsian dari saya...

Anda juga boleh mencuba Windows 8 skin pack 1.0 untuk mewujudkan wajah yang lebih canggih kepada komputer anda. Klik pautan di bawah untuk muat turun Windows 8 skin pack 1.0

3 comments:

  1. waaaa........ cute sih.. tp saya suka yg mcm robot2.... ni sesuai dgn adik saya.... dia suka cartoon...

    ReplyDelete
  2. hahaa..cute la sgt..kuikuikui,,,
    ewm,,,robot?? ewm... theme ade kot..tp skin pack ni xtau pla ade ke x..

    ReplyDelete
  3. len2 skin pack nk download dr mane?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...