Dah Tak Lama

Assalamuailaikum...

Hari berganti hari, kalendar kian menghampiri bulan Januari tahun 2012, cuti pun hampir sampai ke penghujungnya, semester dua juga semakin hampir dalamku meniti pengajian untuk menjadi seorang guru. 1 haribulan ni, saya akan terbang semula kembali ke Kuala Lumpur untuk meneruskan pengajian saya disana. Sebulan lebih bercuti cukup membosankan bagiku, terasa minda ini tak berkembang, tiada pengisian yang saya dapati sepanjang cuti ini, hanyalah sekadar pengisian jiwa melalui kuthbah Jumaat yang saya hadiri saban minggu.

Hati mula tak sabar untuk kembali kesana, namun perasaan bercampur baur pula, rasa berat untukku meninggalkan keluarga tersayang, tapi saya tetap berpegang kepada
 kata - kata hikmat, "perjuangan harus diteruskan " saya harus menempuh dugaan ini demi mencapai cita - cita murni sebagai pendidik bangsa.

Ok, tinggalkan bicara sedih, sebagai guru mestilah kuat semangat, tak siapa tahu dimana kita ditempatkan selepas tamat pengjian nanti, jadi anggaplah ini sebagai satu penyesuaian diri. ^_^

Memandangkan cuti kian melabuhkan tirainya, saya dah mula membuat persiapan untuk balik ke Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu . Saya dah mula packing barang - barang , pakaian dan semua keperluan untuk dibawa balik nanti, dan yang paling penting adalah kayu hoki saya. haha...*macamlah penting sangat binatang tu.

barang yang paling penting nak bawa balik

pakaianku...satu beg je,banyak yang tinggal kat stor IPG hari tu,

Hmm...tahun depan dah semester 2,eeehhhh...bukan tahun depan, minggu depan lah...semakin jauh pengajianku, umur pun meningkat, dah 19 tahun...huhu, fasa kematangan bakal menjelma, semoga saya tabah menghadapi dugaan hidup dan akan menjadi lebih dewasa.

Sekian entri ini. Bye... Jumpa di Kuala Lumpur *_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...