20 Disember...Kenangan Abadi Persekolahan

Assalamualaikum...

Hari ini 20 Disember 2011, saya terdetik untuk menulis sesuatu pada detik ini kerana tarikh 20 disember ini memberi makna yang cukup mendalam bagi saya. 20 disember 2010 merupakan penamat zaman persekolahan saya selepas 11 tahun. 20 disember tahun lepas merupakan hari terakhir peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia. Kini setahun telah berlalu saya meninggalkan sekolah. Sekolah Menengah Vokasional Matang (VOKMAT) merupakan sekolah terakhirku sebelum menamatkan persekolahan. Disini banyak memori tercipta. Berbagai suka duka saya tempuhi dan harungi. Bak kata pepatah "tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat bermain" . VOKMAT menyimpan 1001 satu cerita saya bersama teman - teman khususnya teman seasrama yang begitu akrab sesama kami. Boleh dikata keseluruhan hidup saya adalah bersama mereka selama berada di asrama. Begitu juga dengan rakan sekelas. Kami ibarat satu keluarga.

Alang - alang dah buat entri ni, lebih baik saya kongsikan suka duka zaman persekolahan saya di VOKMAT.

Pertamanya, saya nak cerita tentang suka...perkara suka memang terlalu banyak saya lalui. Memang sayu rasa hati bila mengenangkan kembali rakan - rakan yang telah tidak bersama lagi. Namun satu kegembiraan bagi saya kerana semua rakan sekelas saya berjaya menyambung pelajaran. Ada yang ke Universiti, ada yang ke Institut Pendidikan Guru, ada yang ke Kolej Kesihatan Bersekutu, ada yang ke Politeknik dan paling kurang pun ke tingkatan enam. Terus terang, saya rindu kepada mereka semua. Suatu hari saya berharap dapat mengadakan reunion bersama mereka.

Inilah Rakan Sekelas saya semasa di tingkatan 5 [5auto2]

kenangan bersama Cikgu Bernedette 

yang ni, barisan pengawas kelas 5auto2

rakan - rakan yang saya rindui selalu...

ala - ala gangster la konon....

ni balik dari kelas Guru Sayang Pelajar..kira kelas tambahan la untuk spm

baca buku sebelum exam..tapi sempat juga bergambar

aktiviti wajib malam hari di asrama

gelagat teman - teman ku di asrama

Mordiah...teman yang selalu saya berkongsi cerita

masa wakil sekolah ke kejohanan olahraga MSSM 

MSSM Kuching 

Banyak lagi gambar yang menginterpretasi kenangan kami bersama...tapi, saja lah yang saya upload , kalau nak lagi...tengok lah sendiri kat link di bawah ni. Kepada kawan - kawan Auto...gambar kita, saya masih simpan...sebagai kenangan, kalau ada masa, tengoklah kembali kenangan kita, untuk mengimbau kenangan persahabatan kita...

Album Abadi Gambar - Gambar kita (Klik untuk tengok)


Ewm,pasal duka...nak cerita atau tidak??? Cerita saja lah...tapi yang memberi makna sajalah yang saya cerita. Pertama adalah, bergaduh dengan Dzulnur Wajdi pasal perempuan. Dah tu kena warning senior. Maklumlah, saya dulu Ketua Pengawas, ramai budak nakal yang anti saya. Yang paling malang bagi saya adalah telefon saya kena rampas pada malam terakhir sebelum cuti hari Raya Aidilfitri oleh Cikgu Sekeran. Memang putih matalah balik kampung tanpa telafon.

Sekianlah cerita zaman persekolahan saya. Nak tulis panjang - panjang tak guna, benda dah berlalu, biarlah foto yang menjadi pembingkai masa untuk kami mengimbau kembali kenangan bersama. Akhir kata, saya rindu anda semua. Teruslah berhubung sesama kita di Spanar Keras Community(Auto Pun) , AUTO A.K.A. CLASS SEKERAN , Auto Team , Thechasis Community , dan Alumni Vokmat 2009/2010.

Sekian. Coretan kenangan Abadi Asyraff Benjamin Untuk teman - teman. Medytany , Amirul Asyraff , Zamree , Mohd Syukri Kadir , Farizan , Mohd Hasif , Dehl Affie , Mohd Azizi , Dzulnur Wajdi , Ahmad Zuhaili , Iewison Banci , Rahmat , Mike Anderson , Pennymore , Mohd Syukri Ramli , Ronald  dan Chew Ping Ping





5 comments:

  1. aku da jwak tyme mssm ea..
    hee~~
    *azreeve lattive

    ReplyDelete
  2. haahaa..aok..tauk ku..sejingkat sblah tekmat..hua3
    (lawa ly bunyi)..haha

    ReplyDelete
  3. steady mer...lalu rindu ku nak jmpa tak org...
    -ap-

    ReplyDelete
  4. emm..yla tek ap..rindu ku ngn smua...
    bila kita nak reunion oy??

    ReplyDelete
  5. ne video ko kaie ngn didie mey?hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...