Pemegang Rekod Ujian 2.4 PPISMP semester 1 IPGKBM 2011 Kembali Berlatih

Khamis, 22 disember - Pemegang rekod ujian 2.4 untuk PPISMP semester 1 IPG Kampus Bahasa Melayu, Asyraff Benjamin telah kembali menjalani latihan kecergasan....hahaha...apa yang saya melalut jadi pembaca berita ni??? Haha...berangan sikit kali ni,

Assalamualaikum...

Emm...dikala cuti kian menghampiri penghujungnya, hanya tinggal tak sampai pun 2 minggu saja lagi, saya merasakan, badan dah mendapat rehat yang secukupnya... jadi saya pun dah mula menjalani latihan kecergasan untuk mengembalikan stamina dan kecergasan yang mungkin telah hilang sepanjang 4 minggu cuti telah berlalu. Tambahan pula, awal semester ni akan ada pre test untuk matapelajaran PJK...jadi kena sedialah dari sekarang, bak kata pepatah, " sediakan payung sebelum hujan " jadi tepatlah masa sekarang ni saya manfaatkan untuk berlatih...emm, tapi, semasa saya jogging petang tadi, saya rasa stamina saya masih maintain . Tak semput pun (nada berlagak)...2 pusingan taman perumahan saya buat petang tadi, esok mungkin 3 kot..maklumlah...mempraktikan prinsip tambah beban seperti yang disarankan oleh pensyarah PJK.
Dalam pada itu, elemen kelenturan, kekuatan dan ketahanan juga perlu diambil kira... saya turut menjalani latihan - latihan tersebut namun dalam intensiti yang rendahlah...restart balik lah katakan...mestilah mulakan dengan sedikit demi sedikit barulah ada unsur ansur maju seperti dalam pelajaran PJK yang saya pelajari di Institut Bahasa. Bercerita pasal PJK dan ujian amalinya, saya bertekad untuk memperbaiki markah saya, dan seterusnya mempertahankan rekod 2.4 yang saya pegang sekarang ini.




kenangan PJ semester 1 - Pendidikan Pergerakan

Ok lah... setakat ni sajalah rasanya yang saya nak kongsi...
PJK oh PJK...nasib saya minat,kalau tak minat,memang fail lah subjek ni...
 Sekian..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...