Ubuntu Skin Pack 8.0 Untuk Windows 7

Assalamualaikum...

Kali ini Asyraff nak berkongsi lagi kepada anda mengenai Skin Pack for Windows 7. Skin Pack membolehkan kita melakukan transformasi kepada komputer kita. Sebagai contoh, komputer Asyraff sekarang menggunakan Windows 7 Ultimate, namun demikian, dengan adanya skin pack ini, Asyraff boleh mengubah atau dalam Bahasa Inggerisnya costumize komputer anda kepada versi lain selain Windows 7 Ultimate. Asyraff boleh memilih berbagai rupa yang Asyraff inginkan seperti Os Mac, Anroid, Linux dan Ubuntu ini sendiri. Berbalik kepada fokus utama iaitu mengenai Ubuntu. Ubuntu seperti yang kita tahu adalah sebuah sistem operasi lengkap berasaskan Linux. Ubuntu ini samalah seperti Windows 7 juga, ia merupakan ibu perisian kepada komputer.

Kita tinggalkan cerita Ubuntu, dan mulakan bicara ke arah mendapatkan Ubuntu Skin Pack untuk Windows 7 anda. Asyraff telah memuat naik perisian pemasangan ( installer ) ini ke akaun 4shared Asyraff dan anda bolehlah memuat turun installer ini sendiri. Fail yang Asyraff muat naik ini telah Asyraff unzip dan anda boleh melakukan installation terus ke komputer anda. Caranya sama sahaja seperti cara install perisian - perisian lain.

www.4shared.com

Ok, saya ingin konsikan serba sedikit gambaran Ubuntu Skin Pack ini yang telah dipasang pada komputer saya.

Antarmuka yang lebih menarik. Bercirikan transparent dan ikon folder yang menarik.

Ikon folder

Ikon pautan yang telah diubahsuai

Header antarmuka yang bercirikan transparent

Desktop dan taskbar gaya Ubuntu

Hmm..itulah serba sedikit, untuk mengetahui lebih lanjut,  cubalah sendir dan anda akan berpuas hati dengannya. Selamat mencuba ^_^ . Sekian Perkongsian dari Asyraff 

Juga cuba :   Angry birds Skin Pack 1.0
          Windows 8 Skin Pack 4.0
                    ( Klik untuk muat turun )

2 comments:

  1. windows 8 skin pack tok macam ney.??..ny susah ka x mun kita guna ny..??

    ReplyDelete
  2. hmm..penggunaan windows 8 sama macam windows 7...just content nya telah diubahsuai lebih canggih dari windows 7 default theme...contoh...view folder lbih kacak...ikon lebih kacak...maklumat lanjut...cuba ktk tengok kt google image..search windows 8 skin pack..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...