Menonton Televisyen Di Facebook

Assalamualaikum...

Hari ini Asyraff ingin berkongsi pula kepada anda semua tentang kelebihan Facebook masa kini. Facebook kini tidak lagi seperti mula - mula kewujudannya. Pada 2009, di mana Asyraff baru mula berjinak dengan Facebook ni, sebelum Facebook, Asyraff bergiat dengan dunia Friendster dan Myspace. Friendster dan Myspace agak rumit sedikit penggunaannya berbanding Facebook. Sebab itulah perhatian saya beralih ke arah Facebook. Namun demikian, Friendster dan Myspacelah yang banyak mengajar Asyraff cara ber Blog ni. Aplikasi di Friendster dan Myspace ni sama sahaja dengan Blogger ni. Segala Widget dan yang terdapat untuk laman ini semuanya berasaskan kod HTML.

Baiklah, menjurus kepada topik perkongsian, Asyraff nak beritahu anda semua mengenai kelebihan Facebook masa kini. Facebook kini membolehkan kita menonton televisyen seperti televisyen yang ada di rumah kita. Meskipun tidaklah sejelas televisyen yang sebenar. Considerlah ia sekadar siaran internet streaming . Disini saya kongsikan kepada anda laman dimana anda boleh menonton siaran televisyen tersebut iaitu Malaysian Facebook TV . Terdapat beberapa siaran yang boleh diakses melalui laman ini termasuklah juga siaran Astro. Antara siaran yang ditawarkan di laman ini adalah seperti berikut :




Namun demikian, untuk menikmati siaran berikut, komputer anda perlulah dipasang (install) perisian windows media player 11. Berikut adalah pautan dimana anda boleh memuat turun plug - in ini untuk komputer anda.


NOTA :


Baiklah, sekian dari saya. Selamat menonton *_^




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...