INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS BAHASA MELAYU



20 Jun 2011..tarikh keramat aku mendaftar kat IPGBM nie,huhu...awal pagi lagi aku dah tiba..seawal pukul 6 pagi..meskipun pendaftaran bermula jam 8 pagi,maklumlah..aku kan orang dagang kat Kuala Lumpur nie..tu lha yang turun awal tu..takut sesat..kalau awal boleh cari lagi tempat tu..ewm..nak cerita pasal pendaftaran..jam 8 pagi...semua pelajar dijemput untuk menikmati sarapan pagi,huhu..aku memang lapar ketika itu..bangun-bangun je terus turun dari hotel..tak sarapan pun...huh,memang seperti "Pucuk dicinta,ulam mendatang"...kami pun makan..setelah semua selesai makan sesi pendaftaran pun bermula...sebaik saja pengumuman pendaftaran dibuka,aku orang yang pertama mendaftar untuk kelas jurusan Bahasa Melayu Pendidikan Rendah (SK) di hadapan tutor merangkap mentor kelas Bahasa melayu PPISMP semester 1 Dr. Sabri..macam tak kenal ngn aku..masa sekolah dulukan aku always nak jd yang pertama...so,kat IPG nie aku pun nak lha jugak..aku simpan azam nak jadi pelajar terbaik lha kat sini...haha,mudah-mudahan,insyaallah...ha,nie nak cerita pulak pasal Minggu Pengurusan Pelajar Baharu (MPPB) atau paling koman pun minggu orientasi lha,nak cerita nie..uii,,senior punya lah garang..macam nak makan orang..tu lha yang kami lalui selama 4 hari...memang beban lha sikit tugasan tu...tapi yang best nya JPP nie...depa dok belakon ja minggu tu....ketulahan..mereka siap dok buat birthday surprise kat org..ada kha patut depa cakap ada 12orang yang akan dibuang disebabkan memalsukan dokumen,mane tak menangis budak tu..dah lha dihalau...dah lepas mereka di halau tu baru lah mereka pakat dengan kita org suruh nyayi lagu selamat hari jadi bila mereka dijemput masuk ke dalam dewan semula,,,haha,memang seronok..kenakan orang,macam Wakenabeb...haha,lastly cerita pasal majlis penutupan rasmi,aku disuruh jadi pengerusi majlis...huhu,dah tu berpasangan pulak dengan Syahirah budak sabah...hehe,besa lha..kalau dh jd macam tu..cnfrm jd glamour..suma orang tengok tu..huhu...ok2..takat nie je lha nak kongsi..btw...AKU HAPPY DI IPG KAMPUS BAHASA MELAYU...harap aku dapat capai cita-cita aku dan dapat membahagiakan kekasihku seperti yang ku janjikan padanya..:D,

barangan IPGKBM

kontrak dengan kerajaan Malaysia

tengah mendengar ceramah

LDK bersama PRS

kantin IPGKBM

LDK bersama PRS

asrama lelaki IPGKBM
Kolej Kediaman Dato Razali Ismail

medium multimedia untuk orientasi
(laptop dell yang ada sticker HAK KERAJAAN MALAYSIA)

raptai majlis penutupan

pusat sumber IPGKBM

pusat sumber IPGKBM


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...