Pesta Hoki IPGM 2012

Assalamualaikum.

Huhh..baru ada masa nak update blog ni, mana tak nya, sekarang ni sibuk memanjang, dengan assignment, dengan training, fuhhh.. memang tak ada masa. Jadi sekarang ni dah selesai Pesta Hoki IPGM ni, boleh la Asyraff menulis lagi.. kot la..*assignment tak siap lagi ni. Hahaha...

image credit to Redha Rahimi Pictures


Baiklah, kali ni saya ingin berkongsi pengalaman saya semasa Pesta Hoki IPGM 2012. Ini bukanlah pengalaman pertama saya mengikuti kejohanan peringkat IPGM, sebelum ni saya pernah menyertai Olahraga KAGUM Peringkat Kebangsaan antaranya, Festival Hoki Guru Muda Kebangsaan, dan Kejohana Hoki Empat Penjuru Peringkat IPG Zon tengah. Meskipun demikian, Pesta Hoki IPGM 2012 ni memberikan saya satu experience yang berbeza. Tidak seperti kejohanan MSSM yang biasa saya sertai, Pesta Hoki ini lebih kepada bentuk persahabatan, sesuailah dengan objektifnya dianjurkan iaitu untuk memupuk serta membentuk silaturahim dalam kalangan guru pelatih. Dengan penganjuran ini, saya telah dapat meluaskan lagi link saya dalam kalangan guru pelatih seluruh Malaysia. Dalam pada itu, ramai kenalan maya yang sebelum ini hanya saya kenali di laman maya telah dapat saya temui.

Guru pelatih yang menyertai Pesta Hoki IPGM 2012
image credit to Redha Rahimi Pictures


Seterusnya, menjadi johan sudah pasti menjadi impian setiap pasukan. Pasukan saya pun mengimpikan perkara yang sama. Tapi, jika sudah bukan rezeki nak buat macam mana, kita dah lakukan yang terbaik dan memberikan saingan yang sengit, tapi nasib lebih menyebelahi mereka. Meskipun agak kecewa, tetapi saya boleh berpuas hati dengan pencapaian pasukan saya iaitu pasukan IPG Kampus Bahasa Melayu B (IPG KBM B) atau nama jolokannya IPG KBM Jebat kerana berjaya mencatat 2 kemengan, 3 seri dan hanya 1 kekalahan. Itu pun kalah tipis 1 - 0. Terima kasih saya ucapkan kepada rakan sepasukan yang menunjukkan komitmen yang tinggi sepanjang kejohanan. Apresiasi ini juga saya tujukan kepada Shafiq dan Shazrin yang telah menjaringkan gol untuk pasukan IPG KBM B.

Wajah penjaring - Shafiq

Wajah penjaring - Shazrin
image credit to Redha Rahimi Pictures

Saya turut berpuas hati dengan prestasi diri saya meskipun 3 kali terlepas peluang keemasan untuk menjaringkan gol. Saya puas kerana saya merupakan penyumbang kepada gol-gol yang dijaringkan. Kedua-dua gol yang dijaringkan adalah assist dari saya. 

Mungkin tidaklah sehebat mana, tapi at least i've something. Something is better then nothing.

Rakan sepasukanku...

Aksi cemerlang Khairul Jusmin menyelamatkan gawang IPG KBM B

Blocking!!!

Good effort Shafiq. Defend Kemas. Ini kenangan terakhir anda sebelum posting.

Pasukan IPG KBM B ( IPG KBM Jebat )
image credit to Redha Rahimi Pictures

Dalam pada itu, tahniah saya ucapkan kepada semua pemenang. Johan kategori lelaki IPG Kampus Kota Baru A, kedua IPG Kampus Ipoh A, ketiga IPG Kampus Pendidikan Teknik B dan keempat IPG Kampus Darul Aman. Bagi kategori wanita pula, tahniah buat johan IPG Kampus Ilmu Khas, kedua IPG Kampus Kota Bharu, ketiga IPG Kampus Raja Melawar dan keempat IPG Kampus Temenggong Ibrahim.

Akhir kata, terima kasih kepada semua yang menyumbang, kepada AJK kejohanan, terima kasih atas penganjuran yang baik. Tanpa ada kejohanan ini, pasti kami tak dapat beraksi. Kepada pasukan IPG KBM B, terima kasih atas keringat yang disumbangkan sepanjang kejohanan dan latihan. Kita cuba lagi pada tahun hadapan. Pesta Hoki IPGM 2013. Tunggu kami!!!. Kepada Shafiq yang akan posting tahun hadapan, nanti jadilah manager kami dan teruskan kesinambungan hoki di sekolah. Kalau boleh, lahirkan pemain hoki kebangsaan. InsyaAllah.

Sekian. Majulah sukan untuk negara. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...