Puisi : Jangan Kau Layu



Wahai bunga,

Kuntum - kuntummu mewarnai hidupku,

Wangianmu menceriakan hidupku,

Indahnya dirimu menyerikan hidupku,

Kaulah penghias figura hayatku...



Wahai bunga,

Mengapa kini engkau layu,

Adakah kerana kurangnya cahaya,

Adakah kerana kurangnya air,

Katakan padaku apa yang kurang,

Agar bisa ku adakan apa yang tiada,

Supaya kau bisa mekar sepanjang zaman...



Wahai bunga,

Takkan aku biarkan kau layu,

Takkan aku biarkan tumbuhmu suram,

Akan aku sirami kau dengan titis - titis embun,

Akan ku pancarkanmu dengan cahaya,

Agar kau sentiasa mekar,

Untuk menghiasi hari - hari dalam hidupku...



Wahai bunga,

Aku tak ingin hidup mu layu,

Aku tak ingin melihatmu mati,

Aku tak ingin melihatmu kekeringan,

Aku mahukan kumtummu mekar,

Aku mahukan tumbuhmu segar,

Aku mahukan wangimu mengharum,



Wahai bunga,

Tumbuhlah selamanya,

Kerana kau aku bernyawa,

Kerana kau hidupku berseri,

Kaulah bunga hatiku...

Abang Asyraff
Lembah Pantai

Sumber foto : chojoohyuunniieeseokyubi.wordpress.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...